20. června 1975 viděl Vůdce Kim Čong Il Korejské obrazy.
Když si prohlížel Korejský obraz "Proláklina Okrju v podzimním slunci" tak s uspokojením řekl, že voda vypadá opravdu skutečně. Malíř byl potěšen, ale pak to přislo.
Kim Čong Il řekl s vážnou tváří:
"Když se znovu dívám na to, co jsem dnes viděl, tak se mi zdá, že všechny obrazy jsou plné mlhy. Proláklina Okrju, Pramen řeky Tedong a hora Kumgang jsou všechny zahaleny mlhou. Je pravidlem, že všechny hory jsou zahalené v mlze. Je to vzor."
Je pravdou, že od pradávna Korejské malby viděly mlhu jako základní faktor a důležitou součást malby, která ukazuje koncept prostoru a sdružuje malbu.
Proto měli malíři zkreslenou představu a přestali myslet o malbě jako umění malovat o tvorbě bílých obrazů pomocí mlhy jako o restaurační tendenci.
Kim Čong Il to viděl jako vzor a varoval malíře, aby se zcela vzdali tohoto zlozvyku.
Jak jim řekl, malíři zbavili krajinu mlhy. To zdůraznilo národní barvitost Korejských obrazů a učinilo z krajin vrcholná díla.
Přišel poradil a hned tu bylo hotová mistrovská díla ... a bez mlhy. Džuče je věčné!
Prohledat tento blog
pátek 20. června 2014
Přihlásit se k odběru:
Komentáře k příspěvku (Atom)
Žádné komentáře:
Okomentovat